Po uruchomieniu FU III, jeżeli wcześniej latało się w FU II największą różnicę dostrzega się w pogodzie. Generuje się ją przed uruchomieniem symulatora ustawiając suwakiem rodzaj pogody : bardziej słoneczną lub deszczową pogodę. Jeśli wybierzemy gorszą pogodę to wcale nie oznacza, że będzie padać, ponieważ to zależy od położenia frontu. Jednak podczas lotu możemy dostać się w obszar ulewy lub wystartować w deszczu, a lądować w miejscu nasłonecznionym. Pogoda jednak nie zmienia się w czasie. Po zakończeniu lotu zapisywałem plik pogody i ładowałem go przy następnym locie, ale nie zauważyłem, żeby coś się zmieniało choć prędkość frontu była większa od zera.

w kominie
Atmosfera w FU III jest dynamiczna : pod chmurami kłębiastymi występują prądy wstępujące, kominy dla miłośników szybowców oraz obszary duszeń, a na zboczach gór ( niestety jedynie w okolicach Seattle ) żagle. W chmurach burzowych symulowane są turbulencje.

W kominie.
( w kwadracie wartość noszenia )

Pogoda niestety ' funkcjonuje ' jedynie w terenie wysokiej rozdzielczości. Gdy wlatujemy w teren zewnętrzny chmury zanikają. Niedogodność tą da się jednak usunąć przy pomocy programu ' Weather Unlimited ' (adres w linkach).

cumulonimbus w FU II
Wierzchołek cumulonimbusa w FU II.
cumulonimbus
Cumulonimbus w FU III.

Błękit nieba jest intensywniejszy niż w FU II. Chmury nie są już płaskie lecz trójwymiarowe. Na ich wygląd możemy wpływać zmieniając różne parametry w pliku ' flt3.cfg '. Znacząco np. zmienia się sposób rysowania cumulonimbusów po użyciu ' UsePuffCloudModels '.
cumulonimbus
Ten sam cumulonimbus z wyłączoną funkcją
' UsePuffCloudModels '

Mgła w FU III wygląda bardzo realistycznie, choć jej istnienie powinny powodować warunki pogodowe, a nie suwak w opcjach. Jej maksymalna gęstość jest może troszkę za mała. Za to upiększa bardzo zmierzch i świt.
mgła w FU II
Mgła w FU II.
zamglenie
Zamglenie w FU III.

W FU III słońce porusza się po niebie - mamy więc czas rzeczywisty, choć możemy go odczytywać podczas lotu jedynie w Beechjecie. Godzinę startu ustawiamy przy generacji pogody, ale możemy ją zmieniać klawiszem ( d w przód, ctrl+d w tył ) w trakcie lotu. W pliku pogody możemy ustawić sobie również porę roku.
noc w FU II
Noc nad San Francisco w FU II
Miasta zyskały nocne oświetlenie, dzięki czemu nie ma podczas lotu ' egipskich ciemności ' - to przecież Stany - kraj mocno iluminowanych miast. Oczywiście nad wsiami światła spotykamy sporadycznie. Również pasy startowe małych lotnisk prywatnych są tu oświetlone. ( w obszarze Seattle )
Przy wyborze pogody możemy wybrać sobie fazę Księżyca. W pobliżu pełni rozświetla on dodatkowo teren tak, że podczas lotu w terenie niezurbanizowanym ( np. w górach ) otoczenie jest widoczne całkiem wyraźnie.
noc w FU III
Noc nad San Francisco w FU III

mustang w FU II
Mustang w FU II
Mustang w FU III
' Odmłodzony ' Mustang w FU III
W FU III mamy do wyboru 10 samolotów z czego 5 to nowe modele. Te, które były w FU II zyskały nowe malowanie. Można zatem latać dodatkowo na : Samoloty te są dostępne tylko dla gracza i nie spotkamy żadnego z nich podczas lotu. Dostępny natomiast jest teraz kokpit we wszystkich rozdzielczościach, co ma znaczenie dla posiadaczy dużych monitorów.

Stemme
Motoszybowiec Stemme.
Renegade
Lake Renegade.
Fokker
Fokker nad lotniskowcem.

Mooney
' Mercedes ' Mooney.
Beechjet
Beechjet.

W FU III rozbudowano nieco komunikację z wieżą.

Zrezygnowano natomiast z możliwości oglądania lotniska z wieży.

Widok z wieży w San Francisco w wydaniu FU II.
widok z wieży


Wzorem FU I można rejestrować lot w celu jego obejrzenia z pozycji obserwatora.
Można ingerować w wygląd terenu, ponieważ do symulatora dołączony jest Fled, czyli program do edycji obiektów występujących w symulatorze.
Panel opcji symulatora rozbudowany jest o wiele funkcji dostępnych jedynie poprzez ingerencje w plik opcji ' flt3.cfg '.
Dzięki językowi skryptowemu FU III można tworzyć własne zawody ( challenges ), które oczywiście można wymieniać z innymi posiadaczami FU III.

Więcej grzechów nie pamiętam !


[ Strona główna ] [ Strona tytułowa Flight Unlimited ] [ Strona główna FU III ] [ Powrót ]


Strona wystartowała 27 grudnia 2000 roku.