English version


Do symulatora dołączony jest edytor terenu 'FLED', którym możemy tworzyć np. nowe lotniska czy stawiać w dowolnym miejscu terenu dostępne w nim modele 3d : budynki, drzewa, ruchome obiekty itd. Wygenerowane w ten sposób pliki ( zapisywane w katalogu 'packages' ) można wymieniać między sobą. Wpisanie w pliku ' flt3.cfg ' 'IWorkHere' pozwala na pełną ingerencję we wszystkie usytuowane przez twórców FU III obiekty, jednak efektów tej ingerencji nie da się swobodnie kopiować między komputerami.
Dane o obiektach 3d zapisane są w plikach ' m0*.mod ' w katalogu ' FLIGHT3/REGIONS/SANFRAN ( SEATTLE ) /MODELS. Jeżeli po uruchomieniu Fleda nie wybierzemy jakiegoś pliku z katalogu 'packages' wówczas zmiany zapisywane są właśnie w powyższych katalogach. Cały teren podzielony jest na kwadraty oznaczane literami od aa do ak zarówno w poziomie i w pionie ( jak w grze w statki ). Gdyby w całym terenie były jakieś obiekty, wówczas byłoby 11x11=121 plików - tyle jest kwadratów. Np. lotnisko SFO jest w kwadracie ' aeae ', czyli w pliku ' m0aeae.mod '. Najlepiej zmiany dokonywać poprzez 'packages' - łatwo ewentualnie je usunąć, ale o ile wiem, że zbyt duża ilość dodawanych nowych lotnisk powoduje ' sypanie się ' symulatora. Umieszczanie plików 'packages' innych autorów może spowodować nakładanie się obiektów, jeśli kilka osób edytuje po swojemu ten sam obszar. Również, jeśli sam edytujesz dwa razy ten sam obszar to lepiej nie tworzyć nowego pliku, lecz otworzyć już istniejący, ponieważ wtedy zobaczysz obiekty wcześniej umieszczone. W przeciwnym wypadku zobaczysz sumę obu plików dopiero podczas lotu.

Można edytować również teren zewnętrzny - chodzi mi tu o teren, a nie obiekty 3d na nim występujące. Najpierw należy wpisać ' generate_outer_megatiles ' w pliku ' flt3.cfg ', uruchomić symulator i kliknąć ' fly '. Zamiast latania, masz 1 do 2 godzin wolnego - komputer dokonuje rozpakowywania plików 'gtl'. Wykonuje się to tylko raz, dlatego po zakończeniu obliczeń i wyjściu z symulatora należy usunąć linię ' generate_outer_megatiles '. Jeśli tego nie zrobisz ponowne uruchomienie gry znowu uziemi Ci komputer.

UWAGA !!
Po wpisaniu ' generate_outer_megatiles ', uruchom symulator i wybierz region SEATTLE. Obliczenia przeprowadzone w opcji regionu San Francisco dają zły efekt. Wogóle wszelkie zmiany w terenie zewnętrznym dokonuj tylko wybierając region Seattle po uruchomieniu fleda.


Teraz z kolei należy umieścić w pliku ' flt3.cfg ' linię ' use_loose_gtls '. Zmian terenu natomiast, dokonuje się w pliku ' rules.txt ', który znajduje się w katalogu ' Flight3/gentiles ', według zasad w nim opisanych. Potem znowu należy umieścić na jeden raz ' generate_outer_megatiles ' z zakresem długości i szerokości geograficzej w której dokonałeś zmian. Tym razem obliczenia są krótkie, zależnie od wielkości edytowanego obszaru, i podczas lotu możesz zobaczyć 'co zbroiłeś '.




Poniżej zamieszczam swoje wypociny. Jest to 7 plików :
  1. rozbudowuje region San Francisco - aktualnie wszystkie lotniska zostały rozbudowane oraz niektóre miejsca poza lotniskami
  2. zawiera statki pływające zarówno w rejonie San Francisco jak i Seattle. Plik ten zawiera również ruchome dźwigi - żurawie w obu regionach. Ostatnio rozbudowałem go o stacje NDB i 2 nowe stacje vor w regionie SF, a także ustawiłem modele 3d stacji vor w odpowiednich miejscach
  3. zawiera zmodyfikowane lotniska San Francisco
  4. zawiera 2 dodatkowe rzeczywiste lotniska w regionie SF
  5. zawiera nieistniejące już lotnisko Hamilton AFB
  6. zawiera zmodyfikowane lotniska Seattle
  7. zawiera zmodyfikowane lotniska terenu zewnętrznego
Rejon SF wzbogaciłem obiektami z okolic Seattle takie, jak drzewa, domy itp.

Aktualnie rozbudowałem różne fragmenty tego obszaru. Zmodyfikowałem większość lotnisk prywatnych - teraz latają tam samoloty. Częstotliwości unicom dla tych lotnisk znajdziesz klikając tutaj. Stronę tą umieściłem również wewnątrz pliku z lotniskami.
Niezmodyfikowane pozostały natomiast i raczej nie zamierzam ich modyfikować : ale dorzuciłem w nich oświetlenie pasów i dróg kołowania.
Commodore Center, Lake Berryessa i Lost Isle są lotniskami wodnymi, niekontrolowanymi. Pozwala to czasami zobaczyć tu wodnosamoloty, niestety poruszające się po wodzie na kołach !!!! Dorobiłem również światła - teraz można latać tam w nocy. Są to światła PCL, więc musisz włączać je samemu ( klawisz 'q' ).
Osobno zamieściłem nieistniejące już lotnisko Hamilton AFB znajdujące się w regionie San Francisco nad zatoką San Pablo. Autorem pliku jest Christopher Low z Anglii. Plik ten zamieszczam za jego zgodą. Dokonałem w nim drobnych zmian, również za jego zgodą. Kliknij by zobaczyć mapkę i widok z samolotu.
Wszystkie lotniska ( na których latają samoloty, oczywiście ) wzbogaciłem o punkty do parkowania dla takich samolotów jak : Mooney, Beechjet, Renegade czy Stemme, dzięki czemu można je teraz spotkać podczas lotu.

Lotniska Seattle wzbogaciłem o ruch lotniczy, a lotniska wodne o światła ( PCL ), by móc lądować tam po zmroku.
Lotniska w terenie zewnętrznym są pozbawione ruchu lotniczego. Dlatego zmodyfikowałem 7 z nich ( wymieniam w kolejności powstawania ) : Pliki packages podzieliłem na 2 części : część I - południowa, część II - północna.

Oto ilustracja mojego ' dzieła '. Otoczenie lotniska South County - lotniska, na którym zaczynałem swoją przygodę z FU II i do którego mam sentyment. Lotnisko to leży w obszarze San Francisco w jego południowo-wschodnim rejonie. Domy i drzewa urozmaicają krajobraz, a nocą światła budynków widoczne są podczas lotu.


UWAGA ! . . . Pliki należy rozpakować gdziekolwiek i przeczytać opis ( plik tekstowy ) przed instalacją.

Pliki rozbudowujące region San Francisco zawierają dodatkowe modele, które by zobaczyć, należy załadować. Kliknij w tym celu ' Pływające statki '.
Instalacja wszystkich dodatkowych lotnisk terenu zewnętrznego zaburza wyświetlanie listy lotnisk podczas komunikacji ATC.


Region San Francisco
część I ( 586 kB )
część II ( 240 kB )
Pływające statki
Lotniska San Francisco
225 kB
Dodatkowe lotniska
San Francisco
18 kB
Hamilton AFB
61 kB
Lotniska Seattle
200 kB
Lotniska terenu zewnętrznego
całość 138 kB


Ostatnie aktualizacje plików :

część południowa ...... : grudzień 2002 r.
część północna ......... : listopad 2002 r.
lotniska SF : ............. lipiec 2002 r.
lotniska SEA : .......... listopad 2002 r.
lotniska terenu zewn. : kwiecień 2002 r.
pływające statki : listopad 2002 r.


Najnowszym plikiem wartym instalacji jest plik dodający słupy wysokiego napięcia w obu regionach. Plik powstał w 2005 roku. Autorem jest Christopher Low z Anglii, a modele słupów zrobił prawdopodobnie Jon Point.


Słupy wysokiego napięcia
176 kB


O modelach 3d i ich wykorzystaniu w moich plikach packages możesz przeczytać klikając tutaj.
Tak. I teraz jeszcze o plikach Markusa Brunnera na osobnej stronie, żeby tej nie rozbudowywać nadmiernie.




inne modyfikacje





[ Strona główna ] [ Strona tytułowa Flight Unlimited ] [ Powrót ]


Strona wystartowała 14 stycznia 2001 r.